Şubat 21, 2015

Sagopa Kajmer - Kurşun Asker


Şikayetname

Yapılacak iş ekilmeye hazır bahçe
Rap benim için pırlantadan akçe, fark etmez lehçe
Beat kazan, lirik kepçe
Asileşirse kaplan, takar ani pençe
Neyin iddasında yanar döner çekişmelerdesin
Beyin en güçlü sahipliğin, kalbin arsız dengin
Boğulmakta olduğun denizler dingin
Uçmakta olduğum gökkubbe engin, ifadem hayli derin.

Ne kadar özenle yapılsa da gözüme batar yamalar,
En yakından gelen hücumlar, nedir suçum, lar, bak koçum, lar…
Çenende alçılar, ak ordu kaçık gaydalar.
Kendinizden esir gediğiniz faydalar.

Arının soktuğu dudaklar acı kapar, canın yanar, acı yakar.
Mikrofonun efendisi vezire tacı takar.
Bir basit kelama kurban gider krallar.
Yenik zırvalar, bitik proflar vs.
Kendini bufüne kaptıranlar kendine kurşun sallayanlardır.
Bu sapanlar baş yarar ki, ilhamlarımdır.
Gümleyen tekerler gibidir bir köşede intiharlar.
Vakit ön göstermez sinsicesine sinsi planlar.
Dağda duman tüter bende tütün,
Anlatmaya kalkıştıklarım bütün,
Haydi bu kötürümü yürütün.
Kafanızı kendi yumruklarınızın gücüyle dövün.
Şahsıma savurduğun ezik küfürlerle övün.

Bir porsiyonluk disstorsiyonla doymadıysanız buyrun alın tadın,
Bu benden ikram, üzerine iyi bir sigara yakın,
Pop hamburgerine köfte olan şu hıyara bakın.
İçinizde kalan G.O.R.A mayonenizini gırtlaklarcasına sıkın.

Nakarat
Kalemlerimin ucu zehirli iğne
Sayfam isterik, yazsan doymaz.
Gönüldendir şikayet, ateş kesilse ceset yerden kalkmaz.
Bitkin bitkiler mefta
Koy başı rahatçana yastığa
Geçmiyor günlerim hafta,
Şikayetnamem yasta.

Verse 2
Ağzı küf kokan rapçilerin aklını başı taşısın,
Küfür etmektense bırak Sago sayfa boş kalsın
Akıllı adamın söylemleri yerin on kat altına gömülü
Yazıtlarım kulakta kalıcı, ancak kalem ölümlü.
Hırs ve şehvet adını vermiş iki dev başlı canavara
Sadakatin yenilgisiyle dünyan çarpar meteora
İnfilak eden nefis bin pislik yaratır yol boyunca.
Kulaklarıma tecavüz eden kuru gürültün çınlamakta
Korkarım ki, familyanızın alayı içten pazarlıklı
Odam, evim, rapim, sevgilim hepsi nazarlıklı.
Bu dünyada bir gerçek var, inan her şey karşılıklı
Bu savaşa dahil olduğundan Sago kendinden utandı.
Aman canım kıymetli, dokunmasın bana yılanlar.
Vakti gelince işine yarayacak sakladığın tüm samanlar,
Ruh, parmakla anlat derdimi, sukünetimi bozdular.
Kumlarımda kıvrılan yılanın başındadır topuklar.

Nakarat
Kalemlerimin ucu zehirli iğne
Sayfam isterik, yazsan doymaz.
Gönüldendir şikayet, ateş kesilse ceset yerden kalkmaz.
Bitkin bitkiler mefta
Koy başı rahatçana yastığa
Geçmiyor günlerim hafta,
Şikayetnamem yasta

Bu benim rapim, bu benim şiirim, bu benim derinim.
Bu benim bendim, bu benim eserim, bu benim ta kendim.
Kürdan kollar.

Sago Verse:
Sigaramın dumanını kıskan,
Devran döner durur sabır an,
Yok olmasan da saklan, utanmasan da arlan.
Ve her zaman bulduğun en küçük ine saklan.
Nerde çokluk orda haliyle tokluk, yalnız kal ve aklan.
Melek yanaklarımda, kelek kader ataklarında, ayak bataklıklarda.
Ecel konaklarında elem elimi bırakmamakta,
Dünüm yarınımı sorgulamakta,
Bu yüzden kalem sayfanın şakaklarında.

İnsan rabbin bebeği, hepsinin toplamı bir sürü,
Görmesekte başımızda bir çoban der durur,
Yürü, hayat en yakın dostumdur, hep yanımda yürür.
Birgün beni terk etse kemiklerim üzüntüden çürür,
İnanç bir tarladır, hedefi olanların sürdüğü.
Gülmek bir mükafattır, ağlayan gözlerin gördüğü,
Ölüm bir karanlıktır, tüm ışıkların söndüğü.
Madalyon iki taraflıdır, iyi ve kötünün böldüğü.

Bilgilerimiz sis, kaybolur batan güneş gibi,
Akıl inzivaya çekilir, birgün terk edip gider bizi,
Sevgi tutuklu bir kral, esaretten bezmiş meğer,
Aşk bir mülteci, göçüp gider, bilmez değer.

Nakarat

Feri kaçmış iki göz, birbirne sarılmış iki titrek dudaktan ibaret suratım,
(Yardım çağır….)
Kurtarır bedeni elbet birileri ya.
Kürdan kollar ağırlığında ezilir, dokunsalar ağlarım, ağrısı feryat.
(Tahammülsüzüm….)
Dindirir acını elbet bir melek ya.

Mozole Mirach Verse:
Huzur özür dilemeli bana uğraramadığı her gün için
Gurur affetmeli ona sadık olamadım tek eksiğim belki buydu
Yazdıklarımı dinlenecek hale getiren zehri tatmak gerekir bazen bilki senin elinden...
Derdi anlamak mı yoksa bilmemek mi
Fayda yoksa tek bi şansın olsa fişini çekmememek mi fayda nerde?
Zorda olsa irade sende hakim her bi hücreme kilit sinirlerimde kazılı nefretimle...
Yıldızlardan birine dokunabildim bu akşam kararsızım
Gizemli gecenin karanlığında o siyahıyla ansızın
Kör bakar o gözleri ve yolu uzundur besbelli...
Canı yanar acır teni kanı akar siler teri....
Bu kalbi tek kelepçe iki bilekte bir dilekce olsa çehre solgun çevre hezeyan
Devre hüsran hicran kovsa fobileri ve yoksa imkan elde git ileri...
Kurtarır bedeni elbet birileri !

Yea Sago, Mahlas, Kaf Kef, Mozole Mirach Kuvvet Mira
2 Çift Sıfır 6 Melankolia
PesiMiSt Ep IV ParmaK
Sago Şarkı Sonun Ağlama Payı Bırak !

Dil yaratmakta en asil silahları

Verse 1
Cephaneyi bekle
Ben uyku dolu bakışlarımla baktım ahalime.

Batık güneş, soğuk zemin, boğuk nefes, içim emin.
Tahrik son radde, kalbim boş bir cadde, yüzler serin.
Güven uzaklaşır içimden, bu kuşku iğneler derin,
Benim kendimden başka sadığım varsa bana verin,
Kaçıncı kuyuyu kazmaktasın içine beni düşürmek için,
Biriktirdiğin toprakların, soluklarımı kesmek için.
Bak bir bildiğim var öl demezse tanrım yaşar kul,
Taşar deniz, yüzer balık, batmak bizim kayık, aşar boyumu dalga.
Loş bir oda bu, boş kağıtların içinde oturduğu,
Yalnız adamın dilsizliğine eşlik eder taş duvar,
İçimde şefini kaybeden bir orkestranın hüznü var,
Dışımda Charlie Chaplin gülüşü.

Kimsenin bir kimseden bir farkı yok, çıkar en önde,
Kalabalık bir dost listesi, gereksizler tepelerinde
Anladım ki geçti yıllar, adlarını unuttu dilim,
Bir yere kadar dayandım yol ortasında bitti pilim.

Nakarat
Tercihini yap, seçeneklerimden seç, geç köprüyü,
Sınavın sonu malum,
Dil yaratmakta en asil silahlarını
Cümleye yükle cephaneyi bekle.

Verse 2
Zaman yalancılarla, arsızlarla geçer irdeledim,
Henüz küçüksün, bende senin yaşlarında asileştim.
Annem babam öğüt verirdi, en doğrusunu ben bilirdim,
Hayat denen ekmekten bir dilimdim ben de yendim.
Unutma bir delil gerek, bir dostluk kanıtı lazım.
Ucu kırılmış bir kurşun kalemle, kalemtıraşın aşkı misal.
Dost masal bir önsüzü ve bir de buruk sonu var,
Kısa bir süre güneş açar yanarsın, sonra kar yağar donarsın.
Karanlık olmadan aydınlık değersiz bir pırlanta,
İçini dinle sesini duy, konuş kendinle karanlıkta,
Şişman pişmanlıkların içini kemiren,
Utan, sıkıl, korkma geçer.
Kaderin eli içimizden en zayıf halkayı seçer.
Bak şeker, sen git kendine has tarzınla şinanay oku.
Nasıl temizleyeceksin bakalım ortalığa saldığın boku.
Ayırdettim gözleri açı ve gözleri toku,
Kendine gelmek için hergün en az bir kere bir dizemi oku.

Cümle Mühendisi

Verse 1
Rehavet çöker omuzlarımın üzeri dolu,
Yok yolu kaçışın sonu meçhul kim, ben
Pusuları kuran başrısız it sen,
Beat savaşında komutan Sago
Yen egolarını isimsiz bilmiş
Zaten bıkmış ve sıkılmışım içten,
Aslen okuduğum zırvalar hep den den,
Yeniden başa dön, yeni gün eski sen.
Konu aç, yaz dur, karala, yuhala haybeden,
Seslen ahaline, yalanlarla kelken,
Bir delinin laflarıyla beyninden hacklen,
Kes len, kaçınız Sagonun dostu tanışı.
Hilen bulaşıcı palavran komik aşırı,
Halen neyin savaşında şehit verirsin.
Ruhen yaralı adama mı işkencen,
Resmen övgü budalasısın maskara,
İğnen anca sana batar için kapkara,
Demlen, ol, dol bardağına cidden,
Benden iki dörtlük duyduğunda dertlen.

Nakarat
Ben cümle mühendisi, sen kaçak avcı.
O benciliyete yenik düşmüş ısrarkeş,
Biz bu yolda rehber, siz peşimden takip.
Onlar pusuda sinik gayretkeş.

Beş para etmez, incilerin döksen,
Leş yer, akbabaların hepsi kalleş,
Zarlarım şeş beş, çekme bana peşkeş,
Eş sözümün anlamını, deş kulağını.

Verse 2
Bo bo boom! Tanımadıklarım neden hain,
Dom dom kurşunu savuracak kadar kin,
Tinimini hanımlar mı rapçi.
Kop kop rhyme ların kopya from zenci,
Banlan, benim yerin garantisi var lan,
Derman kalmayana dek çabala kaptan,
Otlan, geçin üzerimden ye bu kaptan.
Pofpofladığınız rapler bana göre boktan,
Azman azmasın çok korktum aman ha, sallan.
Deparımın hızı tozu kaldır,
Pafküf içine çek tozumu ve öksür,
Kaf kef, yum gözü vur sözü, sansür.
Yeah tercümanım hani,
Ludacrisden çal çırp orjinalin hani,
Back vokale saklanma öne gel hadi,
Kan kardeşin bonibon bir panzerin hani,
Ce ve Za, barış adına sahneye çıksın,
Ke ve Za, peace geveleyip diss çaksın,
Bo ve Ra, kendini fasülyeden sansın,
Sahtokarın diss telleri ellerimde kalsın.

Foseptik

Sago Verse:
Olduğun yerde kal ve ses çıkarma rapin boşboğazı,
Odamda bir stüdyo var ve beatim keser cezanı,
Sağlı sollu punchline getirmez bir araya iki yakanı, tut kakanı.
Sorarım nerede bitiş bayrağı.

Benden yüzüne bir seferde erkekçe çakar şikayet,
İnkar et, “bu laflar sana değil” de, kendi bokunu ye.
Korkak velet, görmemişlik kanına işlemiş virüs,
Herkes iyiye giderken senin kahpeliğin pürüz.

Çok bilinmeyenli denklemin çözümü bendedir bilin,
Nedir bu ilgin, abi kardeş ve eş üçlü kalleş.
Haydi gayret çıkacak ıkın, albüm dediğin nedir lan,
İnsanlık bok sallamakla bir yere varamaz bilin lan.

Kolera Verse:
Kendine güveni olan kişiyi kıskanır rahatsız bu ne payda bu ne pay be saygısız,
Kafamı yoramam kafam ağrısız,kaygısız,oh ne ala suyundan da koy,
Kolo gezer kol saçını başını yol, aklı başına koy ve oy,
İşe yaramaz aklı kim ne yapsın, kokonasın, şokolasın, o oy oy.
Kes rol kim öndeki 2 boy 2 young boy toy sert ve geçici rüzgar Bora boy.
Ağzının tadını ben kaçırdım, sen kaşındın yalan mı?
Sen devam et ben sıkıldım, sesinin tonu daraltı,
İlk öğrenmen gereken kim yarattı kahinatı,
Göremiyorum neredesin ben berrağım sen karaltı.
Ayağımın altı yeraltı, soluk beniz karardı, betin benzin attı,
Kulak kolonların patladı, beni kim ispiyonladı, felek kimini oyaladı,
Özgürlüğüm sığmaz kabına atım gemini paraladı.
Kolera perde araladı, nice bahane nice havladı ve kavradı, şavalak şarladı,
İstanbul’un şahı şahpaz oldu hamladı,
Kolera parladı, yapay ağzı payladı, adını yasakladı.

Trakonya

Kolera Verse:
Benden korkun diyen herkes korkaktır, rap gök gürültülü sağanaktır,
Tek başınalığı tadsın, sana hergün bayramdır haktır 46 yı çerçevele ve çaktır,
Aklın yolu birdir aktır aklı tamtakır, böceklenir akıl, elleri bakımlı toynaktır.
Seni rapten men eden ben, kendini geçir elekten, olacak kaderin kaybeden
Ay sende bir kalp var ki haybeden haybeden
Çek ipimi sık ger, bulanır kanserlere akciğer,
Birbiri ardına yaktığım sigara çividir tabutuma boşver dumanıma doysun her yel.
Şahsen şahikadır yurdum, bunlar senin hüsnü kuruntun,
Kuruntularınızı taşa oturtun, 3 e kadar sayıp boynunu vurun.
Buzdolabı suratın oynarım Hokey uykularını kaçırır Sago Key,
Popo üstü zıplardın okey, dıgıdık sen tay alem jokey, hey hey oynarsın tey tey,
Düşman sana doğu, batı, kuzey, güney
Beni dinler dersin aney, kibirler ve vaadler hey gidi hey.

Sago Verse:
Gel yamacıma ulaş amacına, beni tanı bana Sago derler.
Adıma hürmetini göster, şeytana yol ver.
Kafası kel olan herkese rapçi mi derler,
Gide gele yolun sonuna adım adım yanaşırım.
Bendimi çiğner aşarım, uçurumun tepesinde sigaramı yakarım,
Ah, sis, pus, duman ola, gözümün feri kaça.
Kaça kaça yolu bitiremedim acaba kaça bileti kısa yolun,
Ama her şey caba, gösterdiğim çaba,
Sığ taştığın kaba, ben rap alem veba.
Meclisimizin en ala acemisine lala olurum ala,
Konuşuyorsun hala, lirikalite bala.
Sagopa gören ama söküğüne yap yama yamyam budala,
Tırmala duvarı, yerin çekiç yapımın pisuvarı,
Uyarı, 1-2-3-4-5-5, benden tölerans yattı benim tepe attı,
İçinizde yüzen hain balık denizlerimde battı.
Çömezim kartları karıştırdı,
Asya kıtası rap yıldızı topraklarıma kaydı,
Hergün aynı şarkı baydı, saydı kaf ve kef.
Rap esefle kınamanın harici neye yarasın,
Hep biri kuyumumu kazsın, adınız batsın.
Nemdir gözümün önü, bu sözü yaz Sago, incitir.
Hem fikir olabilir bazısı, setimi çekerim ama susturamam arsızı,
Kap kolu yere devir hırslı hırsızı, koş tazı gibi Sago, hızını kesme.
Gazı sona kökle hazzı tad bazı bazı,
Yaradanım razı gelmiş rap yazılan yazı bana önüme serilen halı kırmızı,
Bırak lagalugayı bu laklakın sonu yok,
Lakırdının dozunu kaçıran ahalimin biletini kessin abe fanım,
Anılarımın önemi kalmadı, benim akıl almadı canım.

Yer beni, bizi sakız ettin kokan ağınıza bizi, beni.
Kınarım seni, sizi prize sokarım elinizi,
Temizleyin bezinizi, kabullenin dissinizi,
Dissim kırar belinizi birimiz temsil eder hepimizi,
Tepelerden izler gözüm hepinizi,
Benizi kaçmış kerizi tanı, denize girme yüzme bilmeden yutar hepinizi.
Pisipisine ateşe atma hepimizi,
Sizden meşhur olan ecnebi kepinizi çıkarın atın kenara
Sagoladım rapinizi, kincileri ipe dizin verin.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder